Universal Search گوگل
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


Google AdSense: استخراج درامد از محتوا
در سال 2003 گوگل بعد از تصاحب Blogger.com سرویس AdSense را فعال‌سازی کرد. سرویسی که تشکیل داد کنندگان محتوا میتوانستند از طریق نمایش تبلیغات در وب لاگ های خود کسب درامد کنند.
مخلوط AdSense و Blogger.com سبب به افزایش تکثیر محتوای آنلاین، استخراج درامد از آن و در نهایت موجب انقلابی در وب لاگ نویسی شد. 

دوره آموزش سئو


با اینکه گوگل در همان زمان متوجه نشد، اما این موضوع موجب تشکیل داد مشکلاتی در بعدی شد که آنها بایستی درپی شیوه آن را رفع می کردند. به واسطه AdSense وبلاگ های زیادی به صورت قارچ گونه رویش کردند که فقط به انتشار محتوای ضعیف یا نسخه برداری شده می پرداختند، با این هدف که از طریق AdSense درامدزایی کنند.
لوکال بهینه سازی و شخصی سازی نتایج جستجو
در حدود سال 2004، گوگل و سایر موتورهای جستجوی برتر آغاز به بهبود حاصل خود برای جستجوهایی کردند که هدف آن ها یافتن یک تجارت محلی در حوالی بود. (به عنوان مثال جستجویی با هدف یافتن یک رستوران، برقکار یا جستن یک خدمات دهنده در محدوده شهری)

در سال 2006 گوگل آغاز به نمایش یک نقشه در جستجوهای محلی کرد که در آن مجال مورد توجه خیلی ها قرار گرفت.

همچنین در حدود سال 2004 بود که گوگل و موتورهای جستجو آغاز به به کار گیری بیشتر از داده های کاربران (مانند تاریخچه جستجو و موضوعات گزینه عشق و علاقه آن‌ها) برای شخصی سازی نتیجه ها جستجو کردند. سود این تلاش ارائه نتیجه ها نسبتا متعدد و شخصی تر برای دو فردی بود که ممکن بود در کنار هم و در یک کافی شاپ به صورت به طور همزمان یک عبارت را جستجو کرده اند.

همچنین در سال 2005 تگ Nofollow برای تقابل با اسپم ساخته و معرفی شد. بخش اعظمی از متخصصین بهینه سازی شروع به استفاده از این تگ برای روشی برای افزایش PageRank کردند.

گوگل همچنین تعدادی آپ تو دیت رسانی قابل توجه را در سال جاری ها منتشر کرد:

بروزرسانی Jagger که غرض آن کاهش تاثیر تبادل لینک و پیوند ها ناخواسته و همینطور انکرتکست بود.
الگوریتم Big Daddy که موجب ارتقاء ساختار گوگل در فهم بها بک پیوند ها و ارتباط میان وب سایت های لینک و پیوند شده می شد.
یوتیوب، گوگل آنالیتیکس و وبمستر تولز
در اکتبر 2006، گوگل شبکه اشتراک‌گذاری ویدئوهای یوتیوب را به ارزش 1.65 میلیارد دلار خریداری کرد که در نهایت به دومین پلتفرم جستجو از لحاظ تعداد به کار گیری در دانا تبدیل شد.

امروزه یوتیوب دارای 2 میلیارد مخاطب هست!

به دلیل محبوبیت فزاینده این پلتفرم، سئوی ویدیو برای برندها، مشاغل و کسانی که می‌خواهند حضور کارکشته تری در اینترنت داشته باشند، بسیار اصلی است.

گوگل دو ابزار قابل توجه را در سال 2006 راه اندازی کرد:

گوگل آنالیتیکس: این ابزار رایگان ذیل وب به حدی در نخستینِ راه اندازی آیتم محبوبیت قرار گرفت که بارها با نقص‌ قطعی مواجه شد.
گوگل وبمستر تولز: این ابزار که امروزه تحت عنوان گوگل سرچ کنسول شناخته می گردد، به وبمسترها اجازه می دهد که خطاهای پایشی وب سایت را مشاهده کنند، از عبارتی که کاربران جستجو می کنند و تارنما آن ها در نتایج دیده و کلیک می‌شود، آگاه گردند و همینطور درخواست ایندکس دستی سایت را به گوگل بدهند.
همچنین در سال 2006 وبسایت مپ با فرمت XML زیر حفاظت موتورهای جستجو قرار گرفت.

سایت مپ XML به وبمسترها اجازه می دهد تا URL های سایت خود را در قالب یک لیست به موتورهای جستجو معرفی کنند. این وب سایت مپ ها خلال لیست کردن URL ها دارای اطلاعات دیگری نیز می‌باشند که به پایش زیرکانه تر موتورهای جستجو کمک میکنند.

Universal Search گوگل
از سال 2007 بود که ما واقعا تکامل صنعت جستجو با طرق نو و مهیج را مشاهده کردیم. همگی این به روزرسانی ها با غرض بهبود تجربیات جستجو برای کاربران بود.

بیایید با Universal Search گوگل شروع کنیم.

تا سال 2006، نتیجه ها جستجو مشمول 10 پیوند آبی رنگ بود. از سال 2007 گوگل آغاز به اضافه کردن گونه های نتیجه ها مانند خبر، ویدئو و تصویر به نتایج جستجو نمود. این تغییر‌و تحول حقیقتاً بزرگترین تغییر تحول در جستجو و بهینه سازی بعداز بروزرسانی Florida محسوب می شد.

حذف برندهای معدود اعتبار
در سال 2008 آقای Eric Schmidt از مدیران گوگل طی سخنرانی اشاره به تاثیر برندها بر روی اینترنت داشت.

در کمتر از شش ماه بعد از آن گوگل بروزرسانی تازه به نام Vince را معرفی کرد. بعداز این بروزرسانی به طور ناگهانی برندهای بزرگتر درجه بهتری در نتایج جستجو حصول نمودند. البته طبق گفته مدیران گوگل هدف از این بروزرسانی قائل شدن التفات بیشتر برای برندها خلا.

مقصود گوگل دقت بیشتر به فاکتور اعتبار در الگوریتم خود بود و همگی ما می‌دانیم که برندهای بزرگتر معمولا اعتبار بیشتری نسبت به برندهای کوچکتر دارند.

مقداری پس از این بروزرسانی گوگل بروزرسانی دیگری تحت عنوان Caffeine را با غرض ارتقا سرعت ایندکس منتشر کرد. Caffeine یک معماری جستجوی مدرن تر برای گوگل بود که قرار بود سریع‌تر و دقیق‌تر باشد، حاصل عالی و مرتبط‌تری ارائه دهد و نصیب‌های گران قدر‌تری از وب را پایش کند.

فعلا که صحبت از سرعت شد، گوگل در سال 2010 سرعت بارگذاری تارنما را به عنوان یک فاکتور سکو بندی اعلام نمود.

پیدایش موتور جستجوی بینگ
در سال 2009 کالا Live Search مایکروسافت به بینگ تغییر تحول نام اعطا کرد.

آن‌گاه یاهو و مایکروسافت در عملکرد برای به چالش کشیدن سهم 70 درصدی احاطه گوگل بر بازار جستجوی ایالات متحده یک قرارداد جستجوی 10 ساله باهم امضا کردند. (اگرچه در نهایت آنان پنج سال بعد از آن، این قرارداد را دوباره گزینه پژوهش قرار دادند) طی این قرارداد موتور جستجوی یاهو از بینگ به کار گیری مینمود.

با اینکه بینگ به دومین موتور جستجوی فقید تبدیل شد، البته آن ها نتوانستند سهم تعالی گوگل را از آن خود کنند. در اکتبر سال 2020 بینگ به مایکروسافت بینگ تغییر‌و تحول نام داد.

ظهور شبکه های مردمی
پدیده دیگری که در اواخر دهه 2000 ظهور کرد شبکه های اجتماعی بود.

گوگل شرط خود را بر روی یوتیوب بست. هر یک‌سری شبکه اجتماعی گوگل پلاس را در نهایت متوقف کرد. شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند صورت‌بوک، توییتر و لینکدین تمامی به‌عنوان بازیگران اصلی ظاهر شدند (در سال‌های بعد از آن تعداد زیادی از آن‌ها آمدند و رفتند).

همدم با بزرگ تر شدن رسانه‌های اجتماعی، این گمانه‌زنی وجود داشت که سیگنال‌های اجتماعی میتوانند بر درجه‌بندی سایت ها در حاصل جستجو تأثیر گذار باشند. بله رسانه های اجتماعی می توانند به صورت غیر مستقیم بر روی بهینه سازی تاثیرگذار باشند. شبکه‌های‌مردمی همچون دیگر گونه های بازاریابی می توانند به جذب ترافیک بیشتر برای وبسایت کمک کرده و موجب ارتقاء دور اندیشی کاربران نسبت به وجود یک تارنما و برند گردند و این آیتم خود به طور غیر بدون واسطه تقاضای جستجو آن برند را بالاتر می‌برد.

در حالی که تأثیر اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی (همینطور لایک، توییت، 1+ و غیره) بارها و بارها توسط گوگل در طی سال‌های پیشین به عنوان یک برهان درجه‌بندی رد شده است، البته همچنان در مطالعات متفاوت همبستگی توانمند در میان این دو مشاهده گردیده‌است.

اسکیما (Schema)
اسکیما مارک آپ (Schema markup) که فرمی از میکرودیتا می باشد، در سال 2011 و با غرض کمک به موتورهای جستجو در جهت تعبیر و تفسیر عالی محتوای صفحه ها معرفی شد. شما می‌توانید انواع اسکیما مارک آپ ها را در وبسایت schema.org ملاحظه کنید.

اسکیما یک برهان مرتبه بندی نیست و شواهد مقداری برای دفاع از تأثیر آن بر کارایی حاصل جستجو وجود داراست. اسکیما به وب سایت شما کمک می کند تا در حاصل جستجو ظاهر پر رنگ تری داشته باشید.

برای تست اسکیما و صحت پیاده سازی آن در صفحه ها خود میتوانید از ابزار Schema Markup Testing Tool استفاده نمایید.





:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: